I ren protest!

Dagens Outfit verkar vara en daglig företeelse bland alla som bloggar och är i min ålder.
Behöver man ha en modeblogg eller vara gravid eller fotograf eller känd, eller alltihop samtidigt för att få sin blogg läst?
Men för att gå mot strömmen kan jag med glädje tala om att jag har på mig pyjamasbyxor, en på tok för dyr Kimi Räikkonen-tröja och underkläder. Osminkad och nyduschad. Jag har aldrig känt mig fräschare!

Så nu en underbar måndag som denna, ska jag krypa ner under en filt i soffan, titta på Kristallen på kanal 5 och bara vara slapp och slö med en kopp te. Jag ska inte äta någon svindyr Ben&Jerrys-glass "som ju är så gott!". Nej, visserligen hade det varit gott med glass, men inte hade jag valt en som kostar typ 100 kr litern.  Jag hade köpt en 2 litare för 30 spänn och sen så har jag i någon månad eller två. Släng på lite strössel och du har din egna Ben&Jerrys. Jag är så motstridig. Känner att jag verkligen vill gå mot strömmen. Som en lax i ett akvarium fullt med guppys, guldfiskar och neontetra för 7,50 kr styck. (Jag har en kompis som en gång fick två neontetra i present, han fick tillsägelse om att inte mata dom, men sen matade han dom "för att få lite fart på dom".)

Har jag nu skrivit alla dessa ord här borde väl någon annan än min mamma hitta hit. Och inte ens hon har hittat hit på egen hand, hon fick tillgång till adressen bara för att få reda på vad hennes dotter hade för sig och ställde till med när dottern bloggade och bodde i Spanien i tre veckor...

Men för allas skull om inte minst min egen så skriver jag alla dessa magiska orden igen.
Dagen Outfit. Ben & Jerry. Dagens Outfit. Glass. Dagens Outfit. Modeblogg. Gravid.
Som en liten protest bara.

Nej, det kan ju vara så att jag skriver oerhört tråkigt och enformigt också.
Men det tror inte jag på.

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Lilla gumman! Du är ju hur rolig som helst.

Ja, vad gör man inte för att verka lite intressant!

Älskar dig!



Puss

2008-09-11 @ 08:39:08
URL: http://loppanpaberget.blogspot.com
Postat av: Amanda

Inte är det tråkigt och ointressant inte. Hinner bara inte kolla så ofta;)

2008-09-12 @ 16:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0