Söndag, 29/6

Hade en underbar torsdag och fredag med Helena, Lucas, Clara och Olatz. På torsdagen grillade vi hamburgare (vilket man inte gör i Spanien, så det var super gott enligt spanjorerna!) och tittade på Boog & Elliot, de som skrattade mest åt filmen var Olatz, som är minst, och pappa. Sen var det läggdags och Clara sov med mig, i min säng, vilket gjorde henne sjukt lycklig!

Sen blev det fredag, pappa åkte en sväng till Göteborg och jag tog med mig den Spansk-Svenska familjen ner till stan och Bokia. Clara läste en bok om hästar, Lucas en om giftormar, Olatz läste också boken om giftormar, men eftersom att hon bara är 3 år, så pratade hon med ormarna på Baskiska istället för att läsa texten. Freja fick då träffa hela gänget som jag berättat så mycket om, eftersom att hon jobbar på Bokia. Sen tog vi en promenad genom Nolhaga och sedan hem till oss för att ha kalas för farfar. Mina brownies med vaniljglass gjorde succé. Efter middagen och browniesen åkte Helena, Clara, Lucas och Olatz vidare mot Skövde och sin mormor.

Men snart träffas vi igen för jag åker om mindre än två veckor. Om en sisådär 1 vecka och 3 dagar.

Världens sötaste Olatz! :)

Jag och min familj har också genomlidit en helg i Lysekil med en sisådär 40 penisonärer på 80-års kalas.

Roligast var när vi (jag, Disa och Rasmus, som inte är några pensionärer utan glada tonåringar allihop) åkte fyrhjuling med Ove ner till stranden. Att sitta längst fram på en fyrhjuling i en ganska brant nedförsbacke hade jag aldrig gjort förut!
Väl nere på stranden säge Ove: "Om ni badar nu så kommer jag ner och hämtar er om en halvtimma!".
Så vi badade. 20*c i havet, det var härligt och sedan kom han och hämtade oss. Mitt i backen upp skulle han lägga in en annan växel och då började fyrhjulingen rulla baklänges men det var ingen fara informerades vi om. När vi sedan var uppe vid stugan körde han upp oss på berget där kalaset var och vi fick många stirrande ögon på oss där vi satt i bara badkläder och handdukar på en fyrhjuling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0