Sondag, 13/7 - Indiana Jones och regn.

Lordagen flot pa som vanligt. Stod och huttrade under ett paraply pa stranden i en och en halvtimme medans Lucas och Clara, stackarna, hade simskola i en bassang med iskallt vatten. Pa eftermiddagen gick jag, Lucas och Josema pa bio i Irún. Indiana Jones 4, dubbad till spanska! Kanonkul! ;)
Pa kvallen bakade jag med Clara och Lucas.

Idag borjade dagen med baskiska barnprogram som vanligt och sedan frukost. Onyttig sadan, varmchoklad, melon och croissant. Sen kom Helenas bror Jesper och hans flickvan Susanne hit, vi tog en tur upp i bergen och tittade pa utsikten over gransen mellan Spanien och Frankrike! Sen akte vi pa slingriga vagar upp till en typsik baskisk gammal restaurang och at lunch. Lomo y patatas. Lovbiff och pommesfrites.

Vi har haft otrolig tur med vadret idag. Just nu ser jag bla himmel och en tydlig skillad mellan havet och himmlen jamfort med igar nar jag inte ens sag horisonten. Lite moln ar det fortfarande men inga regn moln. Jag hoppas verkligen att det ar fint vader imorgon da det annu en gang ar simskola for barnen. Jag sjalv ska till WinWin pa spanska med Carmen.

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0