Madicken och Miss Li

Är jag en dålig människa för att jag inte har skrivit här på 4 dagar och 17 timmar? Eller är det okej att bara var lite frånvarande på veckorna och uppdatera järnet på helgerna? Eller som sista alternativ, jag bestämmer väl egentligen själv vad som är okej att göra här och inte, det är ju ändå min blogg, min lilla värld och mitt lilla rum i universum, då borde det ju ändå vara jag som bestämmer?

1 vecka har gått. Jag läser 4 timmar teckenspråk och 4 timmar kultur- & idéhistoria i veckan. Det är otroligt roligt!
Dessutom, som dom underbara personerna vi är så kom jag och Freja på den lysande idén att åka till Gbg och gå på museum på Klassens Dag den 5:e september. Förslaget var väl inte uppskattat av klassen men det var det av Paavo, våran mentor. Och eftersom att ingen annan kom med något förslag så är det ju inte så svårt att gissa vad vi ska göra på fredag. Jo, vi får dagskort till tåget av skolan, och 9:30 ska vi infinna oss utanför GöteborgsOperan för en guidad visning där, sen ska vi gå på medicinhistoriska museet, historiskamuseet och sen ska vi äta. Sen är det fritt fram i Gbg tills dagskorten går ut och vi måste vara på tåget. Men Freja som är en kulturell människa skulle nog inte säga nej till Haga.
Och oj vad roligt! Jag känner mig som Madicken när hon ska åka tåg och äta matsäck på ett berg och titta på utsikten i sin sjömansklänning!

Jag och Freja dessutom, vi ska boka biljetter till Miss Li i Konserthuset i Gbg den 21 november!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0