11 kg vetemjöl

Jag kan inte riktigt förstå mig själv i vissa sammanhang, här sitter jag, har inte en tid att passa förrän klockan 12, har druckit kaffe, utan mjölk, jag satte alarmet, 07:00 hör jag de ljuva tonerna av Lisa Miskovskys verision av "Raindrops keep falling on my head", helvetes trött, men okej, snubbla till köket, vattenkokaren, pulverkaffe, sötningsmedel, helt okej.

Hur osammanhängande detta må vara så är det ändå helt förståeligt på något sätt.
Vad djup jag blev nu då?

Ja, jag kunde inte hålla mig igår i affären. Jag köpte mjöl, 5 kg. Eller pappa köpte mjöl, 5 kg. Självklart hade jag glömt av att förra gången vi var och handlade, innan Spanien, köpte jag, eller pappa köpte 6 kg mjöl. Han fick en chock när vi kom hem och skulle ställa in allt i skafferiet. "Evelina, nu har vi 11 kg mjöl. Nu köper inte jag något mer mjöl förrens till jul!",
Nu har jag även 2 sorters strössel att dekorera cupcakesen med, jag har ett stort paket philadelphia-ost, 2 paket florsocker, blockchoklad, 1,5 l kakao, filmjölk, margarin... Jag är liksom ready to go.
Och ja, jag bakade cupcakes igår. White Chocolate Chip Cupcakes. Tänkte gå och dekorera dom snart, så är dom färdiga sen när jag kommer hem.

Jaja, vi hörs.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0