Jo serru, för imorgon är det min födelsedag, hurra, hurra, hurra, hurra!!

Jag har bakat i nästan 5 timmar idag. Innan var jag och jobbade i 4 och en halv. Och jag bakade i onsdags och igår också för den delen. Så imorgon ska jag bjuda mina födelsedagskalasgäster på Drömmar (Som blev superduperbra! Mamma och Johan undrade vart jag hade köpt dom, bara en sån sak!), Kolakakor, Chokladsnitt, Kokostoppar, Hallongrottor, IngaBritts chokladkaka och hallon/citron-tårta såklart! Så kära gäster, ät ingen frukost, för ni kommer att rulla hem!

Det är ändå så att det känns konstigt att fylla 18. Nu får jag helt plötsligt gifta mig, starta företag, ta körkort, bli inspärrad bakom lås och bom på en grå, kall och fuktig kvinnoanstalt någonstans i Sörmland och så får jag lämna blod. Bara över natt sådär. Konstigt, jag kan inte beskriva det på något annat sätt. Förutom hela diskussionen jag och pappa hade, påväg hem från London, om hur gammal jag håller på att bli. Pappa är en positiv jäkel. Han ser glaset som halvfullt. Jag neggar runt och ser det som halvtomt. Detta var vad det gick ut på... Tänk när folk säger "Äh, det var länge sedan. Säkert 20 år!" Jag fyller ju för sjutton 20 om exakt två år. Som att "Äh, det var skitlänge sedan du föddes!", vilket verkligen tyder på att jag är på god väg att bli gammal.

Med detta tackar jag bloggen och mina otrogna (ja, för inte är det många inte...) läsare för allt ni delat med mig under mitt år som 17-åring. Nu blir jag gammal.

Kramkalas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0