Egentligen är det inte särskilt bra med cupcakes!

Sitter och lyssnar på Mamma Mia soundtracket. Jag älskar den musiken, visserligen har jag inte sett filmen än men det kommer.

Lite mer bakning har det blivit, morotsmuffins och fifirutor (cocosfrestelse, snoddas, kärleksmums, välj själv!). Men, men. Jag har ju vetat hela tiden att det där jag bakar sätter sig på magen, eller låren, eller rumpan, eller hakan. Och det vill jag ju inte. Jag får baka någon gång då och då och smaka. Sen får dom i familjen som inte bryr sig eller aldrig går upp i vikt äta upp det. Eller så får det frysas in. För det är ju själva bakandet som är roligt, inte ätandet. Roligast är frostingen!
Jag har fått blå karamellfärg nu och när min bok kommer i veckan måste jag prova ett recept i ren desperation och eufori!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0