Mellan alptopparna!

Sitter här med nyfärgat hår som doftar av kemikalier, jag har på mig min nya vita morgonrock med rosa hjärtan på. Och det luktar, förutom kemikalier, förändring i luften. Som jag skrev i mitt förra inlägg så ska jag ta och rycka upp mig. Som idag t.ex. blev jag medlem i Kicks Club, bara en sån sak. Förra torsdagen glömde jag att äta frukost. Det luktar verkligen förändring. Den smyger sig fram mellan alptopparna, virvlar till och landar här hos mig, i lilla Alingsås.

Vasen vinglar på bordets kant
Åskan mullrar ovanför ditt tak
Uppför är det lättare, men neråt är det brant
Kan inte landa där med ryggen rak

Hornen ryter, du förlorade striden
På nolltid har du tappat din glöd
Inget nytt under solen
vi har sett hela tiden
Den enes bröd, den andres död

Se på mänskorna som sliter
för nån annans resultat
Se hur flugan kvävs i spindelns nät
Se på hyenorna som gräver
i kadavret efter mat
Se på baggen i murkna träet

Jag kan inte hjälpa dig upp
Kan inte lysa upp den väg du springer
Jag kan inte vagga dig varm och lugn
Vi är vallfår i vargarnas tid
Det är gamarnas klockor som ringer
Inget ljus där vi irrar och springer
Runt i våra dunkla rum

Kommentarer
Postat av: Evelina

Test

2008-11-23 @ 17:20:00
URL: http://helloeuphoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0