Lördag, 21/6

Ännu en lördag har gått och imorgon är det ju då såklart söndag.
Söndag är en dag som kommer lite sådär i kläm. Känns bra att man är ledig men samtidigt dåligt att man har skola på måndagen. Nu är det ju sommarlov, och jag jobbar, men ändå... Jag måste fortfarande upp tidigt och sedan cykla till andra sidan stan.

Mormor och morfar kommer iallafall hit imorgon och jag ska ta mig en promenad ner till rabarberna och se hur dom växer och har sig. Det blir kanske en smulpaj eller infrysning, vad vet jag? Annars får jag underhålla mormor med att förklara och visa mina senaste virknings-alster.

På måndag är det jobb 9-14 och klipptid 14:30. (Bra måndag!!!)
Jag tycker verkligen om att sommarjobba på dagis. Barnen är så söta, så enkla och man behöver inte förklara vem man är eller varför man har på sig en sliten kofta. Allt de vill veta är vad man heter och sedan är dom nöjda. Utmärkt!
Vad jag fortfarande inte satt mig in i är att de kallar mig för fröken. Jag är ingen fröken. Rent formellt är jag ju det, på min flygbljett står det "Fröken Evelina von Oldenskiöld". Men inte lärar-fröken.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Barn är befriande att umgås med av den anledninen^^ De kallar dig för fröken för att du har aktoritet;)

2008-08-20 @ 11:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0