Vems Lilla Mössa Flyger

Resultatet av loppisbesöket idag blev 16 glasunderlägg i nysilver, 6 små portions pajformar och "Jag älskade honom" av Anna Gavalda. Mamms kånkade även hem en stol och lite annat fint! :)

Och Anna Gavalda är ju författare, precis som Barbro Lindgren. Och Barbro har skrivit en av mina favoriter, "Vems Lilla Mössa Flyger". Mamma läste ofta den för oss när vi var små, jag och min bror. Och nu ligger den här brevid mig i sängen och jag vill bara läsa, läsa, läsa. Men den får inte ta slut för den är så underbar! Men jag saknar de två andra böckerna i triologin om Barnhans, Nöken, Röden, Ellen, Farbrornallen, Bisamråttan, Mack, Korken, Stenkulan och alla kottar, "Korken flyger" och "VLMF - vad lever man för". En allåldersbok, ett jättebra samlingsnamn för dessa böcker. Jag menar, jag har älskat dom sen jag var 5 år, och i juli fyller jag 18.

Nej. Jag ska nog se på Gossip Girl på SurfTheChannel. 72 minuter om dagen, och nästan alla tv-serier finns! :D

Kramkalas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0