Heja mitt teflonminne!

Snabb som en vessla kilar jag upp ur sängen. Klockan är 6.06. Inser att jag duschade igårkväll och kunde mycket väl ha sovit i tjugo minuter till. Jaja, jag drar upp rullgardinen och det gör ont i ögonen av ljuset. Jag börjar platta mitt hår. Mycket och fint plattar jag det. Sen förflyttar jag mig till badrummet med sminkväskan i högsta hugg. Sminkar mig och lägger ner lite extra tid på min favorit kroppsdel, ögonen. Sen när jag är klar går jag ut i köket och kollar hur varmt det var ute, 7.6 grader celcius. "Mmm, det blir ännu en hääärlig dag!" tänker jag. Sen slänger jag en snabb blick på klockan på mikron. 6.58. Det är då det slår mig. Det var då det var jag som fick den där lilla glödlampan ovanför huvudet. Och det sa bara "PING!!". Min första lektion idag är Historia B. Och vi har en lätt konstig men mycket rolig lärarkandidat som håller i lektionerna. Men det hör ju egentligen inte hit. Jo, glödlampan pingade när jag insåg att min Historia B lektion börjar 9.05. Det var som ett bakvänt "Hallelujah Moment". Lite jobbigt sådär. Men nu kunde jag koka min gröt i lugn och ro. Ja, mikron kunde koka min gröt i lugn och ro. Det blev som en spontan sovmorgon fast jag var vaken. Det är ju ungefär samma sak. Samesame but different typ.

Så säg hej till bra saker man glömmer bort och som man sedan kommer på i rätt tid för att bli rejält överraskad.

Idag slutar jag 15.45. Jag hatar idag tror jag. Eller kanske inte. Efter skolan ska jag och pappa till Blomsterlandet för att köpa rabarberplantor. För jag älskarälskarälskar rabarber! Och vi har bara krusbär och vinbär i trädgården. Det kan man ju inte göra rabarberpaj av. Sen är det bara att ila hem och börja städa och fixa. Vid 18.30 kommer Elliepie hit med sitt pickochpack. Och vi ska äta tapas och spela Sims. Och ha äckligt mysigt.

Kramkalas.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Det blev torsdag till slut och vi KLARADE DET!!!



Eller hur!?!



Hurra för oss!



:-)

2009-04-30 @ 09:13:29
URL: http://www.undersolen.se/
Postat av: Natalie

Åhh, tapas + sims!!! Kan det bli bättre!?!??! NEEEJ!

Jag ska nog spela lite sims idag. Det är kul. Fast jag tycker oftast att det är roligare att bygga huset, göra trädgården, välja tapeter och inreda snyggt... än att faktiskt spela spelet. Haha!

2009-05-01 @ 14:19:31
URL: http://papernotes.blogg.se/
Postat av: Alina

Hoppas du hade en trevlig valborg! :)

2009-05-01 @ 14:23:56
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: ALICIA - shopping & foto

söt du är på din header ;)

2009-05-01 @ 14:35:16
URL: http://aliciaeriksson.blogg.se/
Postat av: Alina

jo min med :)

2009-05-01 @ 14:58:12
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0