Galnagalna fåglar

Jag bor ju lite halvt i skogen och på landet, gränsen är hårfin. Ja, det beror på vilket håll man tittar åt. Står man på gården och håller för öronen så är man definitivt på landet, men håller man inte för öronen så är man bara i skogen. Står man nere på gärdet och inte håller för någonting så är man absolut inte i skogen eller på landet. För då står man 20 meter från E20. Och nu, när jag sitter på bortre delen av min säng, ja fotändan, och tittar ut genom fönstret ser jag bara lövträd och flaggstången. Men eftersom att jag har fönstret öppet så hörs bilarnas däck mot asfalten hela tiden. Hela tiden. Det susar lite behagligt ibland, men annars hela tiden! Sen så hör jag ju fågelkvitter igenom allt detta billjud. Galet fågelkvitter, som i en djungelfilm eller en film om just galna fåglar. För det är stundom galet, som att dom druckit en energidryck för mycket, tagit lite för mycket av det där preparatet liksom...

Nu ska jag tydligen äta. Tjing.

Kramkalas.

Kommentarer
Postat av: lisa

åh ja DEN filmen måste jag med se! :) massa bra filmer som går så man hinner inte med.. haha. jag ligger efter i filmtittandet. kram!

2009-04-26 @ 20:05:17
URL: http://youshinelikeastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0