Nej, nu är jag trött på min spegelbild!

Jag har faktiskt köpt alldeles för många kokböcker denna helgen.
Hela 5 stycken. Det känns lite jobbigt eftersom att jag ska börja mitt "nya liv" imorgon.
Jag har sett mig själv i spegeln och inte minst på kort, usch, jag är vad jag inte får kalla mig själv, tjock...
Jag ska inte baka en enda kaka, bulle eller tårta förrän det är dags för julbak. Jag ska festa på morötter och ost!

För sisådär nästan exakt ett år, den 29:e september, bestämde jag mig för att gå ner i vikt. Började med att läsa "Gå ner i vikt med GI-metoden" av Ola Lauritzon och fick en uppenbarelse! Jag kämpade hela hösten med GI-metoden tills jag i början av december fick magkatarr. Då sket sig allt jag hade kämpat med. I två veckor var jag hemma, vet inte riktigt vad jag gjorde, men hemma var jag. Jag fick inte ont i magen av banan och vitt bröd. Hej och hå liksom, vitt bröd är ju det bästa du kan äta när du äter GI. Men jag hade gått ner 6 kg. Och nu har jag 10 kg kvar, tills jag är där jag vill vara. Jag nöjer mig med 6 kg till jul, lätt.

Om jag nu klarar detta behöver jag ha en belöning från mig själv till mig själv vid jul. Först och främst blir det en klädstorlek mindre, men jag behöver något annat! Ge mig förslag på vad!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0