Formex 2008

Min pappa är en sådan som hänger med i svängarna. I helgen var han med flickvän på mässornas mässa. Formex 2008 i Älvsjö. Det var väl tredje gången han var där. Och jag som är lite smått galen i allt som har med inredning och prylar att göra, dessutom älskar jag, och då menar jag: ÄLSKAR jag att gå på mässor! Men jag har inte vart tillåten till inträde sa han, pappa alltså. 1. Jag var inte anställd i företaget. och 2. Jag var inte 18. Men min ålder och min oanställning skulle inte hindra mig från att ändå få ta del av mässan på något vänster. Jag klickar mig fram till Formex hemsida, och ska precis börja leta interessant företag, när jag ser att det står "Åldersgräns: 15 år". 15? Jag är ju 17. Pappa har ljugit. Eller det hade han ju inte egentligen. hade trodde bara att det var 18 års gräns. Men iallafall, då var det bara det där med anställningen. Hmm, jo om jag hjälper till och slår in paket kan jag mycket möjligtvis få följa med till Formex i januari. Men att jag skulle få följa med på januari-mässan stoppade mig inte i min plan att få ta del av augusti-mässan. Pappa fick en lista över företag jag (och min kära mamma) ville ha broschyrer och kassar ifrån. Så nu är dom där i Göteborg, kassarna och broschyrerna. Jag får dom på torsdag. Efter att jag, mamma, Johan, mormor och morfar varit på Mamma Mia. Allt bra händer liksom på torsdag!

Kommentarer
Postat av: Jessika

(som svar på din kommentar i min blogg)

haha, jo men det är ju samma sak, även om personen flyttar inom eller utanför landet. Man saknar ju ändå. :)

2008-09-02 @ 19:50:00
URL: http://ettcitat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0