Benvärmare? Pulsvärmare?

Har gjort en Oncleow nu. Den blev inte alls som jag hade tänkt men ändå bra på något vänster.
Har den just nu runt handleden, finns många användningsområden...
Men den passade perfekt på foten och var hur bekväm som helst. Inte så bekvämt att bara ha en så imorgon ska jag göra en till. Hoppas bara på att det finns mer garn här hemma i skåpen.

Jag bara stickade fram och tillbaka så det blev som resår på höjden.
5mm stickor, 33 varv (beroende på bentjocklek...), sydde sedan ihop den med överblivet garn och knöt en rosett i ena änden på sömmen. Nästa gång ska jag satsa på att följa beskrivningen. Nu följde jag ju bara bilden och min egen fantasi...

Det tog väl 4-5 timmar. Tittade på Stinsen Brinner och Råttatouille under tiden. Sen lyssnade jag lite på radio.
Så 5 timmar, jag började vid 10 och nu är klockan 15.
Om 3 timmar ska jag vara nere på stan. Tack och lov att mamma skjutsar mig!

(Självklart tar det inte fem timmar för alla. Bara för mig som är lite lätt seg i stickningen...)

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0