Fredag, 11/7

Idag har jag haft min forsta spanskalektion. Det ar ju lite svart att forsta spanskan men det gick bra. Jag kan ju redan grunderna.

Det har varit mulet och gratt hela dagen. Trakigt som attan!

Vid halv sex tog jag, Clara och Olatz en promenad ner till staden, halsade pa i deras fasters godisaffar och kopte glass. Sedan gick vi nojda hemat. (Mamma, jag at inget godis!)

Pa siestan idag sag jag pa High School Musical med de tva storsta fansen i detta huset, Clara och Olatz. Det ar sa gulligt nar Olatz sjunger med i latarna pa lite engelska och nagot okant sprak som varken ar Baskiska, Spanska, Svenska eller Engelska. :) Jag har smalt!

Det ska tydligen vara daligt vader tills pa mandag.
Pa sondag sommer Helenas bror, Jesper och hans flickvan hit. Sa imrgon (Lordag) ska vi baka Brownies att bjuda pa.
Bakade helt vanliga sockerkaksmuffins med Clara och Lucas idag, det hade dom aldrig gjort forut. Jag som gor det lite da och da kommer hit och kan det nastan utan till och dom kan inget. Vi hade roligt iallafall. Olatz och jag gjorde vanlig florsockerglasyr och hade pa strossel efterat. Olatz slickade rent bunken och at upp strosslet pa golvet!

Nu ska jag ta mig till sangen och lasa en bok eller kanske lara Helena lite musikvett.
Hon vet inte vilka The Ark ar och inte vem Lars Winnerback ar. Melissa Horn ar hon redan sald pa!

Imorgon ar det simskola pa TinTin Klubben pa stranden!

Puss och Kram, ^^


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Morsning lilla gris!

Du skall inte vara ledsen, här regnar det också, åsså är det lite sol och sedan regnar det igen.

Springer in och ut mellan friggeboden, altanen, hallonlanden...phu!

Plockade nog något kilo hallon igår. Skall plocka av lite imorgon igen tror jag om det är uppehåll.

Man har lovat bättre väder i morgon.

Johan, Simon och Kent skall åka på STCC i Falkenberg med motorcyklarna imorgon. Kristina och jag skall ta en kulturell dag i Göteborg, bl.a tänkte vi åka till Haga och flanera lite. Kanske blir det lite shopping i centrum efter det.

Duktig tös som inte åt godis. Jag har faktiskt köpt lite smågodis idag, jag skäms lite men det var jätte gott.

Hoppas browniesarna blir lika smarriga som dom du gjorde hemma. Hälsa alla!

Älskar dig! Puss Mamma

2008-07-12 @ 21:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0