50 saker jag älskar.

Min lista som jag utlovade imorse.

Jag älskar...

  1. Att åka långt med bil på kvällen när det är mörkt.
  2. Synen av äggvita och socker som bildar ett mjukt, glansigt, toppigt skum.
  3. Att kladda på kartongsidorna i ett kollegieblock med en bra bläckpenna.
  4. Hotellfrukost.
  5. Att gå på mässor och ta alla kassar och gratissaker man kan få tag på.
  6. Att ha fräknar.
  7. Ögonblicket när man tagit sig igenom säkerhetskontrollen på en flygplats.
  8. Att dra på en resväska med hjul.
  9. Att ge bort presenter.
  10. När man inser att man har mer pengar än man trodde på kontot.
  11. Att passa barn.
  12. Långa håltimmar tillsammans med underbart trevliga människor.
  13. Stearinljus.
  14. Att ha på mig nya oanvända underkläder.
  15. Doften av våt asfalt på sommaren.
  16. Vackra engelska plåtburkar.
  17. Den vårdag då allt grus efter vinterns halka är bortsopat från gatorna.
  18. Veta att jag ska ut och resa.
  19. Läppglans, läppbalsam och cerat.
  20. Att titta på film själv mitt i natten.
  21. Att få rysningar av en bra låt.
  22. Spontana sms eller samtal från personer jag tycker om.
  23. Att få presenter.
  24. Att baka.
  25. Att ta promenader efter tolvslaget på nyårsafton.
  26. Parfymprover.
  27. Doften av brinnande grillkol.
  28. Presentkort.
  29. Mavalas Minilack.
  30. När jag väldigt sällan för en gångs skull har ren och felfri hy.
  31. Spets.
  32. Den vårdag då man kan cykla till skolan utan jacka.
  33. När man inte kan sluta skratta åt något och börjar då skratta åt att man skrattar.
  34. Att spendera en hel dag åt en DVD-box.
  35. Att vakna tidigt på en lördagsmorgon när alla andra sover och dricka te.
  36. Rea.
  37. Det ögonblick då långvarig huvudvärk släpper.
  38. Att gå upp ur sängen, duscha och gå och lägga sig igen.
  39. Att bli kliad i håret.
  40. Mina vänner som inte bryr sig om hur jag ser ut eller hur konstig jag är.
  41. Att lulla omkring osminkad i pyjamas, smutsigt hår och morgonrock en hel dag.
  42. Att laga avancerad mat åt mig själv.
  43. Att prata i telefon genom headset.
  44. Att sjunga Singstar med inlevelse.
  45. Att inse att mina byxor är förstora.
  46. Att gå och lägga mig 20:00 en fredag.
  47. Att besöka IKEA.
  48. Bra hårdagar.
  49. När någon säger att min parfym luktar sjukt gott.
  50. Att knacka på hemma hos någon jag känner för att bara säga hej.


Update: 26-50 kl.22:00



Kramkalas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0