Christmas Tree's and Spakwin Diamonds.

Det är liksom bara torsdag kvar och sedan är jag hemma i tre veckor. Underbart.

Vi har klätt granen sen igårkväll, jag och mamma. Inte konstant sen igårkväll, det är väl rätt uppenbart. Men lite igår, lite idag, lite imorgon? Det hänger silvriga glaskulor, vita smällkarameller, vita stjärnor och glasprismor. Den är fin, gnistrande, glimmande, mysigt fin. Mormor t.ex. tycker inte att man behöver gran. Men jag är inte gammal nog för att inte ha gran. En jul utan gran är ju som en sommar utan sol, eller en människa utan leende, eller katt utan päls. Förfärligt alltså.

Jag ska ta mig en dusch, blåsa håret och sedan lägga mig och läsa "In Style" och "Harpers Bazaar". Usch vad jag älskar loppisar som säljer äldre nummer av dyra amerikanska och brittiska tidningar till en bråkdel av priset på flygplatsen eller Pressbyrån. Säg 75:- på Pressbyrån, så säger jag 2:- på loppis. Och då skiter jag fullständigt i om dom är ett eller två år gamla. :)

Och bara för att jag är så glad så lägger jag upp mina darlings, så du kan njuta en stund och le. För annars är du som en jul utan gran.

Förövrigt hade ESMK1 julkonsert i biblioteket idag. Det var väl sådär. Dom hade en julversion av Oasis Wonderwall, med raden: Santa's gonna rape me. Det tyckte dom var en rolig rad. Det tyckte inte vi.

Kramkalas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0