Tänk vilka planer!

Ellinor kom vid två och sen när det regnade som mest underifrån kom hennes mamma och hämtade henne. Lämnad kvar stod jag nere vid vägen närmare till E20 än till huset. Funderade en stund på att krypa ner i soptunnan för skydd, men raderade snabbt den tanken. Jag tog posten under armen, paraplyet i handen och började gå uppför backen. Vattnet rann in i tofflorna (fråga inte varför jag fattade detta idiotiska beslut) vid tårna och ut vid hälen. Härligt!

Men nu sitter jag här, önskar Ellinor lycka till när hon ska rida, i skogen, bland tomtar och troll, kanske en liten snigel eller två. Nej, förhoppningsvis får honrida inomhus idag den stackaren. Eller, så synd är det inte om henne. På torsdag drar hon och hennes familj till London. Musikalernas stad! Pyttsan!

Vi pratade dessutom om en finmiddag lördagen den 16 till söndagen den 17 augusti. Ja, vi ska inte äta i två dygn utan ska försöka klämma in lite sömn och ett par filmer också. Sista helgen innan vi börjar tvåan blir det, för att fira lite.
Vi ska ha tända ljus, äta fläskfilé (det ligger ett par tre stycken i pappas frys, vi kanske kan smyga ner en i handväskan...) med italiensk fyllning och Hasselbackspotatis och någon ovanlig, fin och lite lätt komplicerad efterrätt.

Det blir så mycket man pratar om när man inte har träffats på en månad eller en och en halv...
Nästa sommar funderar vi på bilsemester, Ellinor har då sitt körkort och ja, tänk.
Irland, Frankrike, Norge, Storbrittanien. Det slutar säkert med att vi köper två billiga flygbiljetter och beger oss till något spännande billigt land med bra hotell. Alla dessa planer behöver en sak. En budget. För att göra en budget behöver man pengar! Och det är något jag ska undersöka närmare.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Tihi :D

Nu har ja skrivit upp finmiddagen i almenackan oxå :P

Jag e faktiskt sugen på å ta bilen nu å bara dra xD hehe men då skulle jag ju missa London dansar runt, å de vill jag ju inte ^^

pusspuss :)

2008-08-04 @ 22:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0